Marketing

Online marketing tips voor beginners

posts

Voor degenen van ons die nog steeds marktonderzoek kunnen onthouden in de 'goede oude dagen', wordt het vermogen om krankzinnige hoeveelheden intelligentie uit uw keuken, bureau of zwembad te verzamelen, nooit oud. Maar het grootste probleem met het hebben van zoveel informatie binnen handbereik, moet overweldigend zijn. Ik bedoel, waar begin je? En hoe kiest u de belangrijkste gegevens of informatie die u helpt niet alleen kosten te verminderen bij marktonderzoek, maar ook inzicht in de beslissingen.

Als u nieuw bent aan de wereld van kleine bedrijven marktonderzoek, hier is een snelle manier om te begeleiden over het gebruik van de bergen van marktonderzoek dat u online kunt verzamelen.

In plaats van het stijve pad van secundaire en primaire processen te volgen, heb ik besloten om de juiste versie te geven van hoe online marktonderzoek in het echte leven gebeurt, voor kleine bedrijven en professionals die niet onderzoeken. Dit betekent dat er veel brainstormen, heen en weer, trial-and-error en algemene rommelige inelegantie in het proces. Dat komt omdat je je weg voelt. Zonder het voordeel van een professionele afdeling voor marktonderzoek, gaat u uw tijd en moeite verhandelen voor het geld dat u niet kunt betalen. Ze zijn gewoon de touwen.

Ik verontschuldig me alvast vanwege harde en snelle marktonderzoeksregels die ik hier breek.

Doe duidelijke doelen vast - en stel jezelf vrij om opnieuw te berekenen

Deze stap verandert nooit. Als u op zoek bent naar de zin "tips online marktonderzoek" of een afgeleide daarvan, begint bijna elk artikel met het stellen van doelen. Wat ik denk dat we vergeten zijn echter dat niet alle doelstellingen zo duidelijk zijn gedefinieerd aan het begin van een marktonderzoek.

U kunt beginnen met een groter, bredere doel, zoals 'Meer widgets verkopen' en na het terugspelen van de rest van deze stappen vind u dit doel aan iets specifieker, zoals 'Meer widgets verkopen aan IT-bedrijven'.

Ik breng dit op omdat zoveel deskundigen "doelen stellen" alsof deze doelen vanzelfsprekend waren en vaak niet eenvoudig zijn. Ik vind het leuk om te denken aan het stellen van doelen voor een marktonderzoekproject, zoals het rijden naar een bestemming in een stad waar ik nooit naar ben geweest. Ik heb een doel (het adres) en ik heb richtingen, maar ik moet een paar verkeerde bochten maken langs de weg. Ik beroer me niet, in plaats daarvan, mijn GPS "herbereken" de route tot ik mijn doel bereik.

Begin met het breedste doel en werk je weg naar specificaties. Ik vraag mezelf altijd af: "Onder welke omstandigheden zou je vooruitgaan met dit project?" Dit geeft mijn hersenopwekkende besluitvormingscriteria, zoals "Als 300 mensen zeiden dat ze hiervoor 50 dollar zouden betalen." Merk op dat er gewoon een soort resultaat is, Ik kan beginnen met het genereren van doelen of criteria voor mijn online onderzoek.

Identificeer je doelgroep

"U kunt niets voor iedereen verkopen." Dit is een van die handelswetten die u niet mag negeren. Een deel van uw onderzoek moet brainstormen voor de ideale klant voor uw product,

Wie zijn zij?
Waar hangen ze uit?
Wat is belangrijk voor hen als zij uw product of dienst overwegen?
Welke problemen hebben ze dat zal uw product oplossen?
Nogmaals, dit kan kristalhelder zijn, en misschien niet. En het is ook goed. Uw doel in deze stap van het proces is om een ??doelgroep te krijgen. Dit kan een aantal verkennende onderzoeken bevatten, die sociale media conversaties, online polls of online enquêtes kunnen omvatten om een ??duidelijker beeld te krijgen van precies wie uw doelgroep is.

Er zijn zo veel meer creatieve manieren om online marketing onderzoek te verzamelen, dit zijn slechts een paar die ik heb geprobeerd. Ik ben nieuwsgierig naar wat het beste voor je werkte was, deel een paar van je tips in de onderstaande reacties.